Aasen Sparebank Aasen Sparebank
Privat Bedrift
Bli kunde Logg inn
  • Privat
  • Betaling, kort og konto
  • Masterpass
Privat Gå til sider for Bedrift
  • Betaling og kort
    • Betaling og kort Oversikt
    • BankID på Mobil
    • Bankkort
    • Eika Fordel
    • Betal med smartklokken
    • Kredittkort
    • Masterpass
    • Mobilbank
    • Nettbank
    • Utenlandsbetaling - IBAN
    • Verdikort
    • Vipps
  • Forsikring
    • Forsikring Oversikt
    • Meld skade
    • Helseerklæring
    • Barneforsikring
    • Bilforsikring
    • Dødsfallforsikring
    • Helseforsikring
    • Husforsikring
    • Hytteforsikring
    • Innboforsikring
    • Inntektsforsikring
    • Kritisk sykdomsforsikring
    • Reiseforsikring
    • Uføreforsikring
    • UNG-forsikring
    • Øvrige forsikringer
  • Lån
    • Lån Oversikt
    • Signere dokumenter
    • Billån
    • Boliglån
    • Lån til andre kjøretøy
    • Smålån og refinansiering
  • Sparing og pensjon
    • Sparing og pensjon Oversikt
    • Aksjesparekonto
    • Banksparing
    • BSU
    • Fondssparing
    • IPS
    • Pensjonssparing
    • Danica Innskuddspensjon
    • Eika Investortjenester
    • VPS Investortjenester
  • Temaer
    • Barn og penger
    • Bolig
    • Person og helse
    • Ung
  • Om oss
    • Om oss Oversikt
    • Års- og delårsrapporter
    • Aktuelt
    • Ansatte
    • Bankens tildelinger
    • Investorinformasjon
    • Klagehåndtering
    • Priser
    • Samtykker
    • Vanlige spørsmål
  • Bli Kunde

Ofte stilte spørsmål

Her finner du svar på alt du lurer på om Masterpass

  • Hva er Eika Masterpass

    Eika Masterpass er en digital lommebok som gjør det raskt og sikkert å handle på nettet. Eika Masterpass lagrer dine kort- og adresseopplysninger på én og samme plass. Med Eika Masterpass handler du enkelt med noen få klikk.

  • Hvorfor bør jeg ha Eika Masterpass?

    Handler du en del på nettet irriterer du deg kanskje noen ganger over at du må legge inn så mye informasjon hver gang.  Med Eika Masterpass så legger du inn informasjonen din én gang, og så kan du senere handle bare med noe få klikk.  Informasjonen din er lagret trygt og sikkert, og du har den alltid tilgjengelig så lenge du har med deg BankID. 

  • Hvilke kort kan jeg bruke i Eika Masterpass?

    Du kan bruke alle kort fra MasterCard, Maestro, American Express, Diners Club og Visa.

  • Hvordan bruker jeg Eika Masterpass når jeg skal handle på nettet?

    Når du er klar til å betale, klikk på Buy with Masterpass og velg din lommebok. Logg inn med BankID eller BankID på Mobil og velg det kortet du vil betale med og den adressen som varen skal sendes til. Bekreft kort og leveringsadresse og kjøpet er gjennomført.

    Savner du et kort eller en adresse så kan du enkelt legge til dette i din Eika Masterpass.

  • Er det sikkert å bruke Eika Masterpass?

    For å logge inn i lommeboken brukes BankID og BankID på Mobil som er en sikker løsning. Det er vår høyeste prioritet å beskytte din personlige informasjon.

  • Må jeg betale for å bruke Eika Masterpass?

    Nei, det koster ingenting å bruke Eika Masterpass.

  • Hvordan kommer jeg i kontakt med kundesenteret for Eika Masterpass?

    For å komme i kontakt med Eika Kundesenter send en epost til kundesenter@eika.no eller ring (+47 915) 03850.

  • Hvordan skaffer jeg meg en Eika Masterpass lommebok?

    Du skaffer deg en Eika Masterpass lommebok ved å registrere deg her eller ved å klikke på Buy with Masterpass i en butikk på nettet. Du trenger BankID eller BankID på Mobil, en epostadresse og et mobiltelefonnummer for å registrere deg.

    Du trenger ikke være kunde hos Eika for å skaffe deg en Eika Masterpass lommebok.
     

    Du kan bruke Eika Masterpass overalt der du ser Buy with Masterpass-knappen.
  • Hvor kan jeg bruke Eika Masterpass i dag?
    På Masterpass Shop Now finner du informasjon om hvilke butikker som tilbyr Masterpass.
  • Hvilke weblesere støttes av Eika Masterpass?

    Eika Masterpass fungerer på alle moderne nettlesere, slik som Chrome, Firefox, Safari og Internet Explorer. Nettbrett og mobile enheter som bruker iOS 6+ eller Android støttes også.

  • Jeg har glemt hvilken epostadresse som er registrert i min lommebok, hva skal jeg gjøre?

    Når du logger inn i din lommebok markerer du at du vil endre dine opplysninger ved å klikke på ”Profil”, der kan du se din epostadresse. 

  • Jeg har glemt hvilket mobilnummer som er registrert i min lommebok, hva skal jeg gjøre?

    Når du logger inn i din lommebok markerer du at du vil endre dine opplysninger ved å klikke på ”Profil”, der kan du se ditt mobilnummer. 

  • Kan jeg endre standardinstilling for språk?

    Det finnes støtte for norsk og engelsk, og default bestemmes av hvilket språk du har i nettleseren.

  • Min BankID har sluttet å fungere. Hva skal jeg gjøre?

    Det kan finnes flere grunner til at din BankID ikke fungerer: 

    • Du når kanskje ikke mobilnettet fra den plassen der du befinner deg. Oppsøk en plass med mobildekning og prøv derifra eller bruk WiFi/WLAN. Eventuelt kan du også kontrollere innstillingen i telefonen din.

    • Du eller din bank kan ha sperret din BankID. Ta i så fall kontakt med banken din.

    • Du kan ha låst din BankID ved for mange inntastinger på rad av feil sikkerhetskoder. Ta i så fall kontakt med banken din.

    • Din BankID kan være så gammel at gyldighetstiden har gått ut. Ta i så fall kontakt med banken din.


    Har du spørsmål vedrørende din BankID, ta kontakt med banken som har utstedt denne.

  • Hvorfor har jeg fått en epost med informasjon om at en endring er gjort i min Eika Masterpass?

    Av sikkerhetsmessige årsaker sender vi en bekreftelse hver gang en endring gjøres i din lommebok. Om du ikke har gjort noen endringer, vennligst kontakt Eika Kundesenter på epost kredittkort@eika.no eller telefon (+47 915) 03850.

  • Hvordan avslutter jeg min Eika Masterpass?

    Om du vill avslutte din Eika Masterpass, vennligst kontakt Eika Kundesenter på  epost kredittkort@eika.no eller telefon (+47 915) 03850.

  • Hvorfor må jeg av og til identifisere meg med MasterCard Secure Code eller Verified by Visa når jeg skal betale på nettet?

    Iblant må du identifisere deg med MasterCard SecureCode eller Verified by Visa når du legger til et nytt kort eller gjennomfører et kjøp. Identifiseringen gjøres for å sikre at det er du som bruker ditt kort.

  • Hvordan legger jeg til et kort i min lommebok?

    Kort utstedt av Eika samt andre bankers kort må legges til manuelt i lomeboken når man registrerer seg. Dette må gjøres bare én gang, kortinformasjon lagres for fremtidige kjøp.

  • Hvordan oppdaterer jeg mine kortopplysninger?
    Kortopplysninger som du selv har lagt til kan du enkelt oppdatere ved å klikke på ikonet med ”+” i din lommebok.
  • Hvordan tar jeg bort et kort?
    Kort som du selv har lagt til kan du enkelt ta bort ved å klikke på ikonet med den ”hvite sirkelen” på bildet av kortet.
  • Jeg vil endre mitt standard kort i lommeboken. Hvordan gjør jeg dette?

    Klikk på det kortet du vil ha som standard kort og lagre det som standard.

  • Leveringsadresser

    Hvordan legger jeg til en ny leveringsadresse?

    Du kan selv enkelt legge til leveringsadresser ved å klikke på ”+” ikonet i din lommebok.

     

    Hvordan oppdaterer jeg en leveringsadresse?

    Leveringsadresser som du selv har lagt til kan du enkelt oppdatere ved å klikke på den ”hvite sirkelen” på bildet av adressen.

     

    Hvordan sletter jeg en leveringsadresse?
    Leveringsadresser som du selv har lagt til kan du enkelt slette ved å klikke på den ”hvite sirkelen” på bildet av adressen.

  • Jeg vil bruke en annen leveringsadresse enn min standard adresse i lommeboken. Hva gjør jeg?

    Når du er innlogget i lommeboken kan du velge en annen leveringsadresse enn din standard adresse. Velg i listen over dine leveringsadresser eller legg til en ny.

  • Hva skal jeg gjøre om kortet ikke godtas av butikken?

    Kontroller at kortinformasjonen i din lommebok er korrekt og oppdatert.
    Hvis kortinformasjonen er korrekt må du kontakte banken som utstedte kortet ditt. Telefonnummer till bankens kundesenter finner du vanligvis på kortets bakside.

  • Når jeg skulle betale klikket jeg på Buy with Masterpass på butikkens webside. Hvordan velger jeg min lommebok?

    Når du har klikket på Buy with Masterpass velger du din lommebok i listen som vises – velg Eika hvis du ønsker å bruke Eika Masterpass. Hvis du ikke ser din lommebok, sjekk om du har valgt rett land og språk. Når du har valgt din lommebok fortsetter du til 'Logg inn' med BankID.

  • Hvordan registerer jeg meg for Eika Masterpass i kassen hvis jeg ikke allerede har en lommebok?

    Klikk på Buy with Masterpass hos butikken som tilbyr Masterpass. Velg den lommeboken som du vil registere deg i og følg instruksjonene.
    Du kan siden bruke Masterpass for at handle overalt der du ser Buy with Masterpass.

  • Hvordan kan jeg bytte lommebok når jeg skal betale med Masterpass?

    På innloggingssiden, lengst oppe, har du mulighet til å bytte lommebok. Klikk på ikonet for lommebok.

  • Hva skal jeg gjøre hvis jeg mistenker at ett av mine kort har blitt utsatt for svindel?

    Kontakt med en gang banken som utstedte kortet. Telefonnummer till bankens kundesenter finner du vanligvis på kortets bakside.

Kontakt og lenker

Priser

Du kan sammenlikne våre priser med priser fra andre selskaper på Finansportalen.

Kontakt

Telefonnummer: 74 08 63 00, E-post: post@aasen-sparebank.no

  • instagram

Om oss

Org.nr: 937903502, SWIFT: AASANO21

Vi er tilknyttet agent av Eika Kapitalforvaltning, Forsikringsagent for Eika Forsikring, distributør av Eika Kredittbank

  • Personvern
  • Sikkerhet og antihvitvask
Til toppen
2019 © Aasen Sparebank En lokalbank i