Betaling
-
Hvordan sperrer jeg kort?
Kontakt oss på 915 03 850 eller + 47 915 03 850 fra utlandet. Vi er tilgjengelig 24 timer i døgnet, hele året.
-
Hvor bestiller jeg kort?
Kontakt oss for bestilling av kort.
Dersom du ønsker å søke om et kredittkort kan du søke om dette i nett- og mobilbanken.
-
Jeg har glemt PIN-koden, hva gjør jeg?
Du kan hente PIN i nettbanken for alle bank- og kredittkortene dine. Logg deg inn i nettbanken. Velg "kort" og "hent PIN" i nettbanken. I mobilbanken finner du "hent PIN" under menyvalget "kort".
-
Kortet nærmer seg utløpsdato, når får jeg nytt?
Kortet ditt er gyldig frem til siste dag i den måneden som står oppgitt på kortet. Du vil automatisk få tilsendt nytt kort i midten av utløpsmåneden.
-
Hvordan fungerer kontaktløs betaling?p>Med kontaktløs betaling slipper du å taste kode for beløp under kr 250,-. Betalingen gjennomføres ved at man holder kortet tett inntil betalingsterminalen. Første gang du benytter kontaktløs betaling, blir du bedt om sette inn kortet og taste PIN-kode.
-
Hvor kan jeg bruke kontaktløs betaling?
Det er stadig flere butikker i Norge og utlandet som aksepterer kontaktløs betaling. Se etter denne logoen i displayet på terminalen:
-
Er kontaktløs betaling trygt?
Kontaktløs betaling uten PIN-kode fungerer kun for beløp under 250 kr, og for å ivareta sikkerheten vil du med jevne mellomrom bli bedt om å bekrefte betalingen med PIN-kode. For at en betaling skal gjennomføres, må varen først være slått inn og kortet mindre enn 5 cm fra kortleser. Du risikerer ikke å belaste kortet bare ved å gå forbi en terminal.
-
Hvor finner jeg CVV2/CVC2-koden?
Når du handler på internett kan du bli spurt om å oppgi CVV2/CVC2 i tillegg til kortnummer og utløpsdato. Denne koden finner du på baksiden av kortet, og består av de tre siste sifrene i signaturfeltet.
-
Hvorfor kommer kort nå uten bilde/ legitimasjon?
Våre kort kommer nå uten bilde og personlige opplysninger. Vi har valgt dette på grunn av risiko ved tap av kort. All personlig informasjon som kontonummer, navn , personnummer, signatur og bilde kan komme på avveie ved tap av kort med bilde.
-
Hvor finner jeg informasjon om mitt MasterCard?
Du kan finne transaksjoner og saldo både i din nettbank og mobilbank. Kopi av faktura finnes i nettbanken dersom du har papirfaktura og i ditt eFakturaarkiv dersom du har eFaktura.
-
Kan jeg endre kredittgrense på MasterCard?
Ja. Du kan heve eller senke din kredittgrense under valget "øk kredittgrense" i nett- og mobilbanken.
-
Kan jeg endre forfallsdato på fakturaen på MasterCard?
På kredittkort med privatansvar kan du velge mellom forfall 5., 15. og 25. Ta kontakt med oss.
-
Jeg mistenker at kortet mitt er forsøkt misbrukt! Hva gjør jeg?
Ta straks kontakt med oss, vi anbefaler at ditt kredittkort sperres.